Wednesday 25 January 2012

wilderness vs rigel ~2008

assalamualaikum....
harini aku nak bercerita pasal apa yang terjadi pada 2008...yup pada tahun 2008 aku penah menyertai 1 camp yang diberi nama WILDERNESS..dan aku plak ditempatkan di group yg diberi nama RIGEL..rigel tu nama sejenis bintang....camp tu atually membuatkan kita tak mandi selama 5 hari dan ditempatkan di pulau2 berdekatan langkawi...mcm citer survival tu..hikhikhik...camp ni mengajar kita untuk totally berdikari dari kehidupan yang penuh keselesaan..
hari 1st kami ditempatkan di pulau yg diberi nama BUMBUNG BESAR...juga berdekatan dgn pulau langkawi...TAHUKAH ANDA..YANG LANGKAWI TU DIKELILINGI OLEH 99 BUAH PULAU..bumbung besar ni tak da bekalan letrik(opkos la) hehe..sumber air adalah air laut semata...selain ditemani trainer2 kami iaitu bro kidos, bro den(from europe) n kak milah..kami jugak ditemani oleh bedah dan brahim(mereka ini adalah monyet yang tinggal tetap di situ) hikhikhik

gambar kat atas tu adalah bro kidos..kalo dia gelak..pontianak pun lari....hikhikhik

yang ni pulan bro den..from europe tuhhh...dia tak paham bahasa melaju kecuali 1 patah perkataan yang dia tawu iaitu 'menja' (=manja) kahkahkah


yang ni lak..adalah kak milah..dalam 3 org trainer ni..KAMI SEMUA PALING TAK SUKA KAT KAT MILAHHHH.....PERANGAI DIA MACAM MAK NENEK....HUH!

byk gilerr aktiviti yg kami buat kat sana...yelah 5 hari tuh....

ni time kami nak bahgikan tugas...yelah sapa nak jd cleaner..tukang masak....pencaci angkat najiss..(itu tak de aku tipu je)


dari kiri : adik(sebab dia paling kecik)..pastu amir (membe baik aku sampai skrg..) yang cap merah tu aku(hihihi..gambar aku time tekolah menengah..hikhikhik) pastu nisa..(skrg tgh pregnant ank sulong dieee)


yang tu gambar time kami semua nak blajar berenang...

ni plak time nak blajar berkayak..look kami blaja byk sgt during this camp...

actually part ni aku paling tak suka...kami disuruh untuk membalikkan kayak kami semdiri di tgh lautan dan naik semula atas kayak yu...can u imagine..nak naikkan badan sendiri yang berat time tu 42 kilo ditambah lagi berat air dkat 6 kilo..so jadi 48 kilo....urggghhhhh seksa


inilah muka org yang dah berjaya naik semula ke atas kayak..thanks to amir gak la...he help me a lot...


ini bro den ngan cikgu suriani...cikgu from skola jitra kalo tak silap aku..dia jd cikgu pengiring kami...camp ni peringkat kebangsaan so..campor sekolah2 dari semua pelosok negeri


ni geng2 yang kena masak..tgk tu helmi buat2 terer(tp mmg dia terer masak pun..hikhikhik..)

ni geng yang kena isi air..nampak mcm senang je keje kami..tapi..mmg senang pun...hakhakhak...tudung aku tak iron tu..kat pulau tak iron....


kat mana kita berada...solat lima waktu tak boleh lupa!...disebabkan perjalanan aku lebih 90 marhalah..so geng penang jamak je....^^


tatkala mlm datang menjelma..kami lebih byk buat LDK..ni part paling best..amy kena cakap ilap u kat adik...hikhikhik


ni time bagi datang menjelma...kami kena senaman lu....hikhikhik...ehh adik tahan kencing ke apa tu???


ehhh baim nak lari balik ke tuh????


tgk pe tah tu...kerut2 dahi..^^


owhh..tunggu tali qhopenye...


wokehh...semua pass lesen renang..semua dh terer berenang....^^


ok...ni part yg paling tired..kitorg dikenhendaki berkayak untuk ke pulau yg seterusnya..jauh nya..masyaAllah...yg pasti sgt jauh..kalo rasa merentasi jambatan pulau pinang tu jaoh..lagi jaoh kami berkayak..muka....mmg HANGUS...


kitorg berhenti mkn dulu di sebuah pulau yg tersgt cantik..tp kena makan rushing2..sebab ada kapal yg akan lalu kawasan tu..so air akan bergelora..then akan menyebabkan aktiviti kayak kami terjejas...kan lemas plak masing2...


sapa jatoh dia kalah..pastu kasi makan kat jerung...kahkahkah(aku tipu je)


amir kalah..adik menang..tgk tu..adik bahagia gilerr..mcm baru menang lawan ngan stonecold je...


wokeh lesen kayak semua pass...^^


wokeh..ni atas kapal..kitorg kena bawak kapal pulak..what??? kapal...yesss kapal...kitorg drive kapal tu k...hihihhi


tgk tu..aku tak tipu...ni adik aku..ijat...


ini last2 dah ni..dah nak balik.dah..tgk tu..cikgu masakkkk


bila dah nak balik..kena la...cuci2...


ok..ni gambar kat PULAU TUBA DAH NAK PULANG KE TEMPAT ASAL MASING2...T_T


nak balik je..muka aku terus renyih macam tu...kalo gambaq sebelom2 ni..muka cam...tet...hhahahaha..

lepas tu..kitorg naik ferry teros ke pulau langkawi..holiday yeay!!! stay kat BERINGIN BEACH RESORT mkn free..tido free...shoping kat pekan kuah...naik keta kabel...then balik ke penang...tata...sekian....^^

1 comment:

ASSALAMUALAIKUM..
YA AKHINA...
YA UKHTINA....