Sunday 12 February 2012

ke manakah perginya SI LIPAN BARA...?

Assalamualaikum...

hurmm harini entri agak menyeramkan..
SI LIPAN BARA??? ERR apakah yang dimaksudkan saya ngan SI LIPAN BARA ni?

actually mcm ni...tadi saya tengah online..(tadi tu dalam area 10.30 pm)..saya online di ruang tamu umah...mak pulak tgh tido depan saya..

mcm biasalah..hobby saya baca blog2 org..baca newspaper online..facebook...
mmg saya agak khusyuk la menatap skrin komputer ni ha..tetiba..jeng..jeng..jeng...

dari celah bantal mak tido tu keluar sekor SI LIPAN BARA..saiz dia masyaAllah..kalau terkena sengatnya tu..mmg demam berminggu2 gak lah...SI LIPAN BARA ni dengan selambernya melintas depan saya..lebih kurang 15cm dari kaki kanan saya..
Alhamdulillah..saya bukan jenis cepat melatah..kalo org lain mesti dah menjerit...
apa yang saya buat saya keraskan badan saya...saya tak terus bangunkan mak saya..sebab kalau saya bangunkan mak saya, nnt berlakunya pergerakkan disitu..so, at the end..either mak saya or saya yang bakal disengat SI LIPAN BARA NI..

then, SI LIPAN BARA..menyusup ke celah bawah almari TV..ikotkan hati nak saja saya capai apa2 n ketuk dia..tapi fikir2kan balik..mak saya terlalu dekat dgn SI LIPAN ni..

hmm, bila dah SI LIPAN BARA ni menyusup di celah bawah almari tv..barulah saya bangunkan mak saya..
hurmm, mcm detective conan sorang..mcm agent FBI sorang..terjenguk cari SI LIPAN BARA ni..tapi..cari punya cari..tak jumpa pun...ke manalah SI LIPAN BARA ni bersembunyi..

tak cukop dgn detective conan dan agen FBI..saya mintak tolong dgn agent perisik..iaitu kucing saya SI BUBU..saya mintak SI BUBU ke almari tv tu...suruh dia cari..tp..lincah betol lah SI LIPAN BARA ni..still tak jumpa jugak...

yelah..takot jugak..nnt tetiba dia keluar..n skali lagi mak saya tgh tido kat situ..ataupun saya ke..ataupun baby2 merangkak2 ke situ..hmm...mintak simpang lah..harap sgt SI LIPAN BARA tu pergi jaoh2..jgn muncul lagi...

hurmm..pesanan saya..sekarang ni musim panas..memang..binatang2 macam ni akan keluar dari habitat dorang..so berhatilah2..

wassalam..

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM..
YA AKHINA...
YA UKHTINA....