Sunday 13 May 2012

Mother's Day

salam u olls
NI GAMBAR MY MAK..
gambar ni di ambik di epot penang..time ni aku dah nak berlepas...


okeh..kalo diikotkan..harini adalah HARI IBU...tapi dah dikeluarkan fatwa..yg hari ibu tak leh sambut....

what...what...what...???

"wh..wh..err..why....le MOM'S DAY kenot be celebrate...i just bought something expensive to giv to my mom oo??...."
ok..then...just proceed the gift..jgn membazir..

okeh...DENGAR SINI!!

Sejarah hari ibu telah dikenalpasti sebagai perayaan musim bunga orang-orang Greece, sebagai penghormatan terhadap Rhea, ibu kepada tuhan mereka. Pada tahun 1600 orang-orang England merayakan hari yang mereka namakan sebagai "Mothering Sunday". Ia dirayakan pada hari Ahad keempat setiap Lent. Lent adalah tempoh masa selama 40 hari samada dalam bulan Februari atau Mac. Dalam tempoh ini, sebahagian orang-orang Kristian akan berhenti melakukan atau memakan makanan tertentu atas alasan agama. Amalan tersebut adalah sebagai penghormatan mereka terhadap Mother Mary. Mother Mary adalah Maryam, ibu kepada Nabi Isa Alaihissalam atau Jesus yang mereka anggap sebagai tuhan.

clear isnt it...

kesian pada mereka2 yg baru 1st time nak sambut mother's day ni kan....tak pe lah...nak buat mcm mana...

bagi aku la kan..apa kata korang kawtim ngan mak korang untuk declare 1 tarikh MOTHER'S DAY..mcm lagi sweet je kan...pilih la apa2 tarikh pun..then cakap kat mak korang...

" mak apa kata MOTHER'S DAY tu kita buat setiap kali 4 oktober..ok kan..?"

mesti mak korang bertambah gumbira...betoi...mcm special je....

like le anniversery la kan...so, korang boleh sambut MOTHER'S DAY tu ngan mak korang je..means..tak payah kongsi ngan seluruh antero donnia..

mcm tagline astro ceria tu.. "UNTUK KITE-KITE AJE"..

on le fon my mak..

mak : amboi..dia...lupa kat kita dah...tak ucap selamat hari ibu pun kat kita...
aku : bukan ke hari ibu dah tak leh sambot..haram...
mak : yaka?
aku : tak pa mak..hari2 adalah hari ibu...nnt besday mak kita celebrate dable ek...


--> kesian mak aku..dok tunggu aku wish kat dia...lagipun slamat sikit tahu ni dah diharam kan mother's day tu..kalo dak..aku dah la tgh kering skrg ni..jaoh plak aku ngan umah..so apa sgt la aku bleh bagi hadiah kat dia...last2 wish ja pown...hehehe...selamat fulus...tp bithday dia kena double la...

DEAR READERS...

ACTUALLY HARI2 ADALAH HARI IBU....SO HARI2 UCAP JE SLMT HARI IBU KAT MAK KORANG...^^












No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM..
YA AKHINA...
YA UKHTINA....