Friday, 4 May 2012

sekadar KRITIKAN untuk 7 PETALA CINTA

Assalamualaikum...wbt^^...
 sihat ke semua???

ok..harini saya nak bagi sedikit pandangan saya dgn FILEM 7 PETALA CINTA...weeeeee
ok..mungkin saya lambat sikit nak buat review citer ni...sebab saya baru je dapat tgk citer ni....huhu...(kinda busy)....

wokeh...

KALAU SAYA DI TNY..DARI 1-5 BINTANG..berapa bintang kah yang saya nak bagi kat citer ni...?
-----------
okeh! saya bagi 1 bintang...sory >.<....

mmg saya bukan lah yang paling layak untuk beri kritikan untuk citer ni...tapi sebagai penonton..saya pun berhak untuk menyuarakan isi hati saya...

1st...bila saya tgk intro je..saya dah geleng2 kepala...kenapa???? errr...TAK KENA SGT DGN WATAK SI SAIDA TU...

Dia pakai niqab..
tapi.....
 tudung dia PENDEK.
.baju dia warna TERANG..
dia pakai SANGGUL TINGGI...

Mmg saya mengaku saya ni bukanlah wanita yang berniqab...saya tak layak nak cakap benda ni...tapi sebagai seseorang yg belajar ilmu agama..
INI SAYA MERUJUK KEPADA WANITA BERNIQAB :-
setahu saya..wanita berniqab(berpurdah)..tidak boleh bertabaruj...berhias-hias secara berlebih lebihan..bukan setakan wanita berniqab sahaja tapi semua wanita muslim harus tidak mengenakan hiasan berlebih-lebihan..

tabaruj yang saya nampak dalam filem ni antaranya berpakaian TERANG sebagai mana yang dikenakan saida dalam filem ni..itu bukan cara wanita berniqab..
tudung yg dikenakan jugak pendek..means..PENDEK LAH..
lepas tu bersanggul tinggi...ada 1 surah ni dalam al-quran dah menerangkan pasal wanita bersanggul tinggi...

wanita bersanggul tinggi ini kelihatan sama seperti bonggol unta..inilah wanita akhir zaman..

kalau anda perasan lah kan...saida tu juga mengenakan make up kan...


"assalamualaikum cinta"
"waalaikumusalam rindu"


apa motif dorang guna ayat ini????

hadoi....pening saya...

saya bukan apa..

saya takot nanti jadi terpesong pandangan kita pada wanita berniqab ni...nnt boleh2 plak org igt..pakai niqab ni pun fesyen plak..

serius peribadi wanita berniqab bukan mcm ni....tlg jgn tiru ek...


tapi ada gak bab yang kita boleh amek buat teladan tu...

kpd pengarah citer ni : good try..anda harus banyak mendalami ilmu agama...


p/s : actually saya byk lagi benda yang nak tulis...but i cant make it tonyte ..insyaAllah nnt saya continue ek...^^








1 comment:

ASSALAMUALAIKUM..
YA AKHINA...
YA UKHTINA....